U čemu je dramatika duhovnoga rata?
Duh nam
savjetuje: „Budi vjeran do smrti i dat ću
ti vijenac života“ (Otk 2,10). Zaista veličanstvena misao dostojna svoga
Autora. U njoj je sadržan sav smisao našega postanka, vremenitog življenja i
vječnoga života. Ona nam doziva u pamet, u srce i dušu sve ono što je bitno i
odlučujuće za svakoga od nas. Riječ je o Bogu, našem stvoritelji i ocu, o vjeri
koja nas spašava, o nagradi i kazni, o smrti i životu. U ovoj misli nalazimo
svu dramatiku Božje dinamike koja sve privodi konačnoj svrsi. No to privođenje
svrsi događa se u svojevrsnom ratu koji je započeo na nebu, a zatim se proširio
na materijalni svijet.
U čemu se
sastoji tolika dramatika ovoga rata? U mnogočemu. Prije svega u njegovu
začetku, u njegovim sudionicima, u njegovoj raširenosti, a naročito u njegovoj
svrsi i konačnom ishodu. Premda rat traje od trenutka njegove pobune na nebu, vođa
pobunjenih anđela, Lucifer, morao je najaviti sveopći rat protiv svega što je
Božje i što Bog ljubi. A Bog ljubi sve što je stvorio, a na poseban način ono i
one koji su najugroženiji, koji su najudaljeniji od spasenja, koji su u velikoj
opasnosti da se zauvijek upropaste, tj. da zauvijek odbiju Božju ljubav. A to
su prije svega okorjeli grješnici koji su odavno prekinuli svaku vezu s Bogom i
ušli u blisku suradnju sa sotonom. Gospodin Isus nam daje potvrdu ovih riječi
dobro poznatom prispodobom o Dobrom pastiru koji ostavlja 99 ovaca i odlazi
potražiti onu zalutalu. Dakle Bog ljubi svoja stvorenja, za razliku od
pobunjenog anđela koji mrzi baš sve, pa i samoga sebe. Na koji način mrzi
samoga sebe? Tako što će svu žeravicu koju je raspirio sasuti na svoju glavu. Ta
sotonina mržnja na sve stvoreno je u početku skrivena i kamuflirana lijepim
riječima, lažnim obećanjima, prekrojenom istinom, ali kad ta njegova predstava
prestane, a mora prestati, nastupa gruba stvarnost prokletstva mržnje koja
nikoga ne štedi, napada sve, a naškodit će samo onima koji svjesno i slobodno
pristanu uz njega. Naprotiv, Bog je oduvijek i zauvijek sama ljubav. Riječ
Božja u Knjizi mudrosti tu ljubav nam obrazlaže sljedećim riječima: „A ti si milostiv svemu jer možeš sve i kroz
prste gledaš na grijehe ljudima da bi se pokajali. Jer ti ljubiš sva bića i ne
mrziš ni jedno koje si stvorio. Jer da si štogod mrzio, ne bi ga ni stvorio. A
kako bi išta moglo opstojati ako ti ne bi htio? Ili se održati ako ga ti nisi u
život dozvao? Ali ti štediš, jer sve je tvoje, Gospodaru, ljubitelju života“
(Mudr 11,23-26).
A zašto je Lucifer morao javno i službeno navijestiti
sveopći rat koji traje od trenutka njegove pobune protiv Boga? Netko će reći da
je on to učinio na samom početku ljudske povijesti kad je zaveo prve ljude.
Istina je da su njegove namjere od samog početka do samog svršetka identične –
usprotiviti se Bogu i svim njegovim naumima i ustoličiti sebe na njegovo mjesto,
ali je način i metode borbe prilagođavao situaciji prostora i vremena.
Gledajući sve što je do sada učinio i što trenutno čini u svijetu, dolazimo do
zaključka da je vođa pobunjenih anđela moćno, sposobno i lukavo biće koji je
nažalost sve to što je primio od Boga zloupotrijebio i usprotivio se Bogu
ljubavi, proglasivši sebe bogom mržnje i naravno na lukav način tu svoju mržnju
nazvao ljubavlju koja se bori za bezgraničnu neovisnost od Boga. Ali isto tako
stoji istina da je on samo ograničeno stvorenje koje je u svemu, baš u svemu
pod Božjom vlašću, pod neograničenom vlašću Stvoritelja. Darovana mu je sloboda
djelovanja koju on upotrebljava kako upotrebljava. I što je više upotrebljava u
suprotstavljanju Bogu i u zavođenju Božjih stvorenja, to se Božji dar zloporabe
slobode u njemu bliži svom kraju u odnosu na druge. A to znači da će mu prestati
moć zavođenja, moć laži i mržnje. On to osjeća i zna. Stoga ga hvata užasna
panika i sve veća srdžba u kojoj, u svoj svojoj pokvarenosti, pokazuje sve što još
zna i može ne bi li upropastio što više besmrtnih duša. Pred svijetom, pred cijelim
čovječanstvom naglavačke izokreće i deformira Božje riječi i djela. Sjetimo se
načina na koji se usprotivio Isusu Kristu za vrijeme posta u pustinji. Sjetimo
se što je preko svojih suradnika govorio o Isusu Kristu, Sinu Božjemu. I to mu
je bilo dopušteno kako bi do potpunog izražaja došla njegova zloporaba dara
slobode i kako bi sam sebe priveo žalosnom kraju, svom konačnom slobodnom izboru.
Stoga će ga te zloupotrebe skupo stajati, njega i sve one koji čine ono što i
on čini i kako čini, one koji ga vjerno i ustrajno slijede. Počujmo kako pobunjeni
anđeo i njegovi sljedbenici zloupotrebljavaju svoj dar slobode. U 12. Poglavlju
Matejeva evanđelja čitamo i ovo: „A
farizeji čuvši to rekoše: "Ne može ovaj izgoniti đavle osim po Beelzebulu,
poglavici đavolskom." A on, znajući njihove misli, reče im: "Svako
kraljevstvo u sebi razdijeljeno opustjet će i svaki grad ili kuća u sebi
razdijeljena neće opstati. Ako Sotona Sotonu izgoni, u sebi je razdijeljen.
Kako će dakle opstati kraljevstvo njegovo? I ako ja po Beelzebulu izgonim
đavle, po kome ih sinovi vaši izgone? Zato će vam oni biti suci. Ali ako ja po
Duhu Božjem izgonim đavle, zbilja je došlo k vama kraljevstvo Božje."
"Tko nije sa mnom, protiv mene je, i tko ne sabire sa mnom, rasipa." "Zato
kažem vam: svaki će se grijeh i bogohulstvo oprostiti ljudima, ali rekne li tko
bogohulstvo protiv Duha, neće se oprostiti“ (Mt 12,24-28; 30-31).
Možemo li se onda čuditi svemu onome što i kako
čini u naše vrijeme kada se popunjava njegova mjera zla i dolazi kraj njegovoj
laži i mržnji, njegovom zavođenju i svakoj drugoj moći? Ne trebamo se čuditi,
ali itekako trebamo ovo znati i opremiti se Božjom bojnom opremom da bi mu se
mogli oduprijeti. Zbog svega ovoga što smo čuli, treba se sasvim ozbiljno
zapitati: Zašto neki niječu postojanje ovoga dramatičnog rata? Zašto to čine
kad nas riječ Božja na toliko mjesta i na toliko načina tako jasno i glasno upozorava
na njega i poziva nas, odnosno poučava nas kako se trebamo boriti? Zar neki
među nama nisu postavljeni za vojskovođe koji su dužni i odgovorni učiniti sve,
baš sve, da njegovi ratnici budu prije svega upoznati s kim ratuju, kakvo
oružje posjeduje taj neprijatelj i kako se treba boriti protiv njega? Nije li
ovo prešućivanje i nijekanje ratnog sukoba jedan od najlukavijih i najubojitijih oružja našega neprijatelja?
Kad je ove laži kroz raznorazne svjetonazore proširio širom svijeta, tada je na
svojevrstan način pokušao i još uvijek pokušava razoružati svoje prave protivnike,
odlučio se na konačni obračun s Kristovom crkvom koju je Gospodin Isus Krist
ustanovio da bude sol zemlje i svjetlo svijeta.
Nema komentara:
Objavi komentar