ZAŠTO SMO NA SVIJETU?
Božji i naš neprijatelj – sotona, nastojao je
i još uvijek nastoji razoružati nas. Je li uspio u svom naumu i koliko je
uspio? Što bi to značilo da nas je razoružao? Da bi došli do što cjelovitijeg
odgovora trebamo znati kako i preko koga on djeluje. Za njega riječ Božja
tvrdi, da je lukavac, lažac i mrzitelj. Stoga se prije završnog obračuna dobro zamaskirao
i progurao u bojne redove svoga protivnika, tj. u Kristovu crkvu da bi napravio
zbrku, da bi donio lažne vijesti, da bi izokrenuo stvarnost, da bi izmijenio
poklad vjere, da bi uspavao ratnike, da bi ih zatrovao kompromisima sa duhom
ovoga svijeta.
Zamislimo
situaciju da novinar izvještava s nekog ratišta, na kojem svakodnevno pogibaju
vojnici i civili, siluju žene, ubijaju djeca i starci, pale i uništavaju kuće i
društveni objekti, a da u njegovu izvještaju stoji da je sve manje-više u redu
i da se eto dogodio nekakav nesporazum između dviju strana i da se vode
pregovori oko rješenja nastalih problema. Na što bi to sličilo? To bi nas sve
zabrinulo i razljutilo. Smatrali bi takvog izvjestitelja gorim i od samog
neprijatelja. A što reći na one učene i veleučene tzv. teološke glave, suvremene pismoznance koji u
našem duhovnom ratu upravo to čine? Oni već dulje vremena propovijedaju tu čudnu
teologiju u kojoj nema nikakvog đavla, nikakvog čistilišta, a pogotovo nema
nikakvog pakla, pa sukladno tome nema ni sukoba, a onda je i pozivanje na borbu
besmisleno. Ostaje nam da u njihovim izvještajima pročitamo poruku: Jedite,
pijte i uživajte na sve moguće načine, bez grijeha i u grijehu, a nakon toga
čeka vas još veći užitak u raju. A to što se svakodnevno ubijaju i maltretiraju
milijuni Božje djece preko ubojstva nerođenih - abortusa do ubojstva iz tzv.
samilosti – eutanazijom, to nije vijest koju treba objaviti s bojnog polja, a
kamo li se uzbuđivati zbog toga. A to što svakodnevno milijuni umiru od gladi i
žeđi, nikom ništa. A to što ljudi muče jedni druge na brojne načine, nikom
ništa. A to što se nama i našoj djeci preko masmedija svakodnevno serviraju
svakojake perverzije, nikom ništa. I tako su nas malo pomalo navikli gledati i
slušati o svim tim strahotama kao, eto, o nečemu što spada u sasvim normalne i
prirodne stvari. Ta, mi smo samo ljudi. Jadni ljudi! A ne znaju da se to isto
sprema i njima, na ovaj ili onaj način. A ovdje spominjemo samo ono, bolje reći
samo mali dio onoga što se stvarno događa u prostranstvima duha, u duhovnom
ratu. Sada, kad već možemo govoriti o globalnoj sodomiji, kako bi izgledalo da
možemo doznati, spoznati i okušati sve te odurne sadržaje grijeha koji se čine,
mišlju, riječju, djelom i propustom? Ne, nitko od nas ne bi mogao podnijeti taj
teret odvratnog zadaha smrti. Istoga trena nestalo bi nas. No, Bog zna. Bog
vidi. I samo zato što je Bog može sve to promotriti i sve staviti na svoje
mjesto. Evo jednog primjera iz Starog zavjeta koji nam može poslužiti kao dobra
ilustracija onoga što se događa kada ljudi odstupe od saveza s Bogom. Riječ je
o veoma teškim vremenima u doba hrabrih Makabejaca. Poslušajmo dakle kako je
sotona razoružavao svoje protivnike u to vrijeme i uočimo kako nije riječ o
nikakvom slučajnom, političkom ili društvenom činu kojim jedna grupa ljudi želi
nametnuti drugoj svoje običaje i zakone, već se radi o izravnom napadu zloduha na
one koji štuju pravoga Boga. Počujmo: „Tako,
pošto je kraljevao dvanaest godina, Aleksandar umrije. A njegovi časnici
preuzeše vlast, svaki na svome području. Svi se oni poslije njegove smrti okruniše,
a tako nakon njih i njihovi sinovi. Tako
se godine i godine množilo zlo na zemlji. Od njih dođe grešni izdanak
Antioh Epifan, sin kralja Antioha, koji bijaše talac u Rimu. On se zakralji
godine sto trideset i sedme kraljevstva grčkoga. U one dane nađoše se u Izraelu
ljudi opaki koji stadoše uvjeravati mnoge: “Hajde da sklopimo savez s narodima
svojim susjedima, jer otkako se od njih odijelismo, snađoše nas mnoga zla.” I
mnogima se to svidjelo. Štoviše, požuriše se neki od naroda i odoše kralju,
koji im dopusti da se povedu za
poganskim običajima. I sagradiše u Jeruzalemu borilište, kako to običavaju
pogani, prepraviše svoje obrezanje i otpadoše
od svetog Saveza. Ujarmiše se s
poganima i prodaše se da čine zlo. I napisa kralj proglas svemu svom
kraljevstvu da svi moraju postati jedan narod i svaki mora ostaviti svoje
običaje. I svi se narodi pokoriše kraljevoj naredbi. I mnogi Izraelci
prihvatiše njegovo bogoštovlje i počeše
žrtvovati idolima i ne svetkovati subotu. Petnaestoga dana mjeseca Kisleva,
godine sto četrdeset i pete, sagradio je
kralj na oltaru za žrtve paljenice Grozotu pustoši. I u susjednim judejskim
gradovima podigoše žrtvenike. I palili
su tamjan na vratima kuća i po trgovima. A u koga nađoše knjige Zakona,
razderaše ih i baciše u vatru. Ako bi otkrili da tko čuva svitak knjige Saveza
ili da pristaje uza Zakon, po kraljevoj je odluci bio ubijen. Uza sve to, mnogi
od Izraela ostadoše postojani i pokazaše se hrabri te nisu jeli od nečistih
jela. Radije su išli u smrt nego da se
onečiste hranom ili da oskvrnu sveti Savez. I tako su umirali. Uistinu, strašan gnjev bijaše nad Izraelom. (1 Mak 1,7-15;41-43;54-57;62-64).
A danas? Kako
trebamo gledati na sve ovo što se događa u našem vremenu, u našem svijetu? Koji
je prvi i zadnji smisao svih, navodno modernih i znanstvenih učenja o čovjeku,
o njegovoj prošlosti, sadašnjosti i budućnosti? Kako se danas odgovara na ono
temeljno ljudsko pitanje: Zašto smo na svijetu? I je li to uopće više
temeljno ljudsko pitanje suvremenog svijeta? Nikomu ne pada napamet proglasiti
ljudskim pravom pravo na vječni život s Bogom i u Bogu. A kako su glasni i
agresivni oni koji hoće proglasiti ljudskim pravom pravo na ubojstvo nevinih
Božjih stvorenja. Kako ljudi reagiraju i koliko prihvaćaju jedini ispravni
odgovor koji glasi: Na svijetu smo zato
da Boga upoznamo, ljubimo, njemu služimo i tako u nebo dođemo!? Nije li za
neke ovo zaboravljen odgovor, za neke bezvezan, za neke neprihvatljiv, za neke
smiješan, za neke nepotreban, za neke neprihvatljiv? Da, ima svega pomalo. A za
nas? Za nas vjernike? Zar je moguće da je stavljen po strani, da je izbačen i
iz našeg vjerničkog razmišljanja? Da, moguće je. Ne samo moguće, već je u svom
originalu kod nekih stvarno već dugo izvan upotrebe. A što je zamijenilo ovaj odgovor? Koji
su nam odgovori ponuđeni? U svijetu koji se suprotstavlja Bogu, sve je važnije
od ovakvog odgovora. Štoviše, duh ovoga svijeta se svim silama bori protiv
njega. A što je s nama vjernicima? Što je s našom Crkvom? Kakvi vjetrovi u njoj
pušu?
Nema komentara:
Objavi komentar