Naše ovozemaljsko putovanje ne
može biti samo sebi svrhom, ono mora imati svoj cilj, svoje konačno odredište,
a to je nebeska Domovina. Naime, besmisleno je vrtjeti se u krug i ponavljati
iste korake koji vode nikamo. Stoga je potrebno redovito se podsjećati na cilj
svoga putovanja, na nebesku Domovinu. Zašto? Pa zato da ne bi lutali i uzalud
trošili snagu na nešto nevažno, nebitno i štetno što nas može ne samo trenutno,
već zauvijek odvući s pravoga puta. I umjesto da stignemo u svoju nebesku
Domovinu, svome Bogu, Stvoritelju i Ocu, jednom se nađemo u nekoj nama stranoj
domovini u kojoj vladaju tama, strava i užas, dakle, da se nađemo u đavolskoj
domovini, odnosno paklu. Ova ozbiljnost na koju redovito upozoravam, nimalo nas
ne bi trebala opterećivati i ne bi nas trebala činiti depresivnima ili
pesimističnima. Naprotiv, ona nas čuva od nepotrebnih tereta kojih nismo uvijek
svjesni. Naša odricanja, žrtve, molitve, dobra djela nisu tereti već su pravi
putokazi, putokazi koji nam jamče da smo na pravom putu, da idemo u pravom
smjeru. Ako pak osjećamo stalnu želju za užitcima ovoga svijeta, ako se
trudimo, odnosno ako sve činimo da se dočepamo njegove slave i bogatstva, onda
budimo sigurni da se ne nalazimo na putu koji vodi u nebesku Domovinu.
Naša molitva treba nas usmjeriti
na pravi put ako smo kojim slučajem sišli s njega, odnosno učvrstiti nam korake
da ne malakšemo na njemu. Uvijek se pripremimo za nju tako da se pokajemo za
svoje grijehe, da u duhu zatražimo oproštenje od svih koje smo povrijedili i da
oprostimo svima koji su nas povrijedili, da iskreno i ozbiljno odlučimo da ćemo
se boriti protiv grijeha i naročito protiv našega glavnoga neprijatelja –
sotone. I naravno recimo Bogu da prihvaćamo njegovu svetu volju kao konačnu
svrhu svoga života. Stoga se, ako je ikako moguće, oslobodimo svih drugih aktivnosti, misli i
želja kako bi naš um i srce bili u potpunosti na raspolaganju Duhu Svetom.
Nađimo svoj mir i uđimo svim srcem u ovaj susret. Nećemo se pokajati. Bog se ne
da nadvisiti u velikodušnosti.
Kad kažem prepustimo se Bogu,
onda neka tako i bude. Naime, ako netko do sada nema iskustva blagodati koja
nam dolazi po molitvi neka se prepusti, neka se uživi. Kako? Za početak neka si
posvijesti da je ova molitva radi Boga, tj. da se njome slavi Bog i da se mi
pridružujemo tom slavlju koje ispunja nebo i zemlju i cijeli svemir.
A kad se otisnemo na pučinu, još
jednom provjerimo jesmo li kormilo prepustili Duhu Svetom. Čuvajmo se svojih
želja, planova, savjeta, svojih sugestija i zaključaka, ma kako nam se činili
pametnima. Sve to stavimo u neki kovčežić i lijepo predajmo Duhu Svetom. Tko to
zaista učini doživjet će ljepotu slobode djece Božje i sve što ona sadrži i
donosi. To što se osjećamo nemoćnima i nesposobnima da sebe učinimo slobodnima
i sretnima, a tako i jest, daje nam prigodu da se s punim povjerenjem predamo
Bogu. Dakle, učinimo ovu spasonosnu razmjenu – mi Bogu predajmo ovaj kovčežić u
kojem se nalazi naša lažna sigurnost, a On će nam uzvratiti. Čime? Kada? Ne
budimo znatiželjni i sebični. Umjesto znatiželje, dopustimo da nas preplavi
povjerenje u Božju ljubav. U tom pravcu nas usmjerava i misao vodilja, misao
koja dolazi izravno od našega Gospodina koji je rekao, odnosno koji nam je
obećao da će nas njegov DUH ISTINE - upućivat u svu istinu (usp. Iv 16,13).
Ovo nemojmo shvatiti kao priču,
kao nekakvo religiozno predavanje ili naučavanje. Dakle, ne očekujmo ništa od
sebe niti od voditelja, ne procjenjujmo i ne važimo pojedine riječi ili misli
koje čujemo, odnosno osjetimo. Ne oslanjajmo se na svoje trenutno raspoloženje.
Ako i registriramo nešto što nam sa strane pokušava okupirati um i srce, što
prije to predajmo Gospodinu, neka i to spremi u onaj naš kovčežić kojega smo mu
predali na samom početku ovoga susreta. Nemojmo misliti da trebamo Bogu bilo u
čemu pomagati. Naša jedina pomoć sastoji se u tome da mu ne odmažemo, odnosno da
ga ne sprečavamo da nas ljubi, da nas mijenja, liječi, ozdravlja i ispunja
svojim dobrima. Bog je naš otac. On sve zna o nama. Predajmo mu se. U njegovoj
riječi čitamo kako ponizno i pouzdano reagira onaj koji je svu svoju nadu
stavio u Boga: „Jer ti si moje stvorio
bubrege, satkao me u krilu majčinu. Hvala ti što sam stvoren tako čudesno, što
su djela tvoja predivna. Dušu moju do dna si poznavao, kosti moje ne bjehu ti
sakrite dok nastajah u tajnosti, otkan u dubini zemlje. Oči tvoje već tada
gledahu djela moja, sve već bješe zapisano u knjizi tvojoj: dani su mi određeni
dok još ne bješe ni jednoga“ (Ps 139,13-16). Kad ovo znamo, kako nam se
onda može desiti da pokušavamo Bogu nešto sugerirati ili tumačiti, poučavati ga
tko smo i što smo, tumačiti mu što je za naše dobro, a što nije? Ta, On, i
jedino On, to zna i nitko drugi.
Zar nam nije dosta naših
umišljenosti i zabluda? Ako još uvijek osjećamo da su tu negdje, da se vrzmaju
oko nas, odrecimo ih se i to odmah. Znam da to nije nimalo lako. Zašto? Zato što
su umišljenosti, jednostavno takve kakve jesu, i zato što ih teško ili ih uopće
ne doživljavamo lažnima, nemoćnima, već nečim jako potrebnim i korisnim, nečim
čime čuvamo i izgrađujemo svoj život. Kad konačno počnemo shvaćati sav jad i
bijedu svojih i tuđih umišljenosti, onda je obično naš život već na zalasku.
Stoga nas Duh Božji potiče da što prije svoj život oslonimo na Boga, da ga
darujemo Bogu, da ga prepustimo volji Božjoj. Ako nam se to čini teškim, znajmo
da će nam biti znatno teže ako to ne učinimo. Ne samo znatno teže, već nam
prijeti opasnost da sebe izgubimo. Naravno, sve se ovo odnosi na one među nama
koji se još uvijek premišljaju. A oni koji su se već predali u volju Božju, oni
su s nama poput anđela čuvara koji nas potiču i podupiru na našem putu
predanja. Umjesto bilo kakvog daljnjeg mozganja, poslušajmo što nam savjetuje
naš Isus kao što su to poslušali i njegovi učenici. U Djelima apostolskim
čitamo: „I dok je jednom s njima
blagovao, zapovjedi im da ne napuštaju Jeruzalema, nego neka čekaju Obećanje
Očevo "koje čuste od mene: Ivan je krstio vodom, a vi ćete naskoro nakon
ovih dana biti kršteni Duhom Svetim." Nato ga sabrani upitaše:
"Gospodine, hoćeš li u ovo vrijeme Izraelu opet uspostaviti
kraljevstvo?" On im odgovori: "Nije vaše znati vremena i zgode koje
je Otac podredio svojoj vlasti. Nego primit ćete snagu Duha Svetoga koji će
sići na vas i bit ćete mi svjedoci u Jeruzalemu, po svoj Judeji i Samariji i
sve do kraja zemlje“ (Dj 1,4-8). Kako čujete i ovdje se pojavljuju čisto
ljudske umišljenosti i prizemne želje Isusovih učenika. Umjesto da se dodatno
interesiraju za njegovu nesvakidašnju i neobičnu najavu krštenja u Duhu, oni ga
pitaju: „Gospodine, hoćeš li u ovo vrijeme Izraelu opet uspostaviti
kraljevstvo?" Kao da su mu željeli reći: Dobro, Gospodine, uredu je to
tvoje krštenje Duhom Svetim koje nam najavljuješ, nemamo mi ništa protiv njega,
ali daj nam reci nešto o onom što je za nas bitno, o onom što nas najviše
zanima, reci nam nešto o onom konkretnom, onom od čega se živi, reci nam hoćeš
li u ovo vrijeme Izraelu opet uspostaviti kraljevstvo? Dragi prijatelji, štogod
mislili o ovom i ovakvom ponašanju Isusovih učenika, mi se trebamo prepoznati u
ovoj njihovoj reakciji. Vjerojatno sam stoga odmah na početku susreta dobio
poticaj da sve svoje želje, male i velike, sva svoja mala ili velika
kraljevstva stavimo u kovčežić i predamo Gospodinu. Zašto? Zato što je to
preveliki zalogaj za nas i nemamo nikakve šanse da sebe trajno učinimo sretnima
i zadovoljnima, osobito ne možemo ništa napraviti s onim materijalom što nam ga
nude naše grješne požude. S njima imamo jedino mogućnost da sebe zavaramo
nekakvim trenutnim postignućima. I naravno, dolazimo do one točke kad se iznova
pitamo: "Što nam je činiti, braćo?" Da bi se, u pokušaju pronalaska
odgovora, zaštitili od bilo kojeg oblika već spomenute umišljenosti, poslušajmo
što je i kako je Duh Sveti odgovorio na ovo isto pitanje. On je to učinio preko
svetoga Petra apostola koji se na dan Pedesetnice obratio okupljenom mnoštvu i
između ostaloga rekao: „Obratite se i
svatko od vas neka se krsti u ime Isusa Krista da vam se oproste grijesi i
primit ćete dar, Duha Svetoga. Ta za vas je ovo obećanje i za djecu vašu i za
sve one izdaleka, koje pozove Gospodin Bog naš“ (Dj 2,37-39). Ovo trebamo
shvaćati i prihvaćati kao Božji dar i kao promociju njegove ljubavi prema nama.
Da je to tako vidimo i po misli
vodilji ovoga razmišljanja koje nam sugerira i doziva u pamet riječi našega
Gospodina: „DUH ISTINE - upućivat će vas u svu istinu“ (Iv
16,13). Kako su važne i prevažne, kako su dragocjene ove Gospodinove riječi.
Uvijek su bile takve, ali posebnu težinu imaju u ovim našim vremenima kada dolazi do sveopćeg sukoba između Istine i
laži.
Nema komentara:
Objavi komentar