U našem iskvarenom i po mnogočemu bezbožnom ili protubožjem vremenu,
sakramenti i molitva su jedina sigurnost da ćemo sačuvati vjeru u Isusa Krista
dok On ponovno ne dođe. Sjetimo se njegovih ozbiljnih i upozoravajućih riječi: „Ali kad Sin Čovječji dođe, hoće li naći
vjere na zemlji?“ (Lk 18,8). Tko to još ne vidi, ne primjećuje
protukristovsku revoluciju u našem svijetu? Bilo ih je i do sada u različitim
oblicima, ali sve su one teritorijalno i vremenski imale ograničeni domet. No
trenutna protukristovska revolucija je globalnog karaktera. Kao što je Isus
Krist dao zapovijed svojim učenicima: „Pođite
po svem svijetu, propovijedajte evanđelje svemu stvorenju“ (Mk 16,15), isto
tako možemo reći da je i sotona dao nalog svojim sljedbenicima: Idite po svem
svijetu i propovijedajte laži, širite mržnju, sukobe i ratove. Iz ove činjenice
proizlazi da smo zaista u jednom sveopćem, tj. fizičko-duhovnom ratu koji će
jednoj strani donijeti konačnu pobjedu, a drugoj konačni poraz. Pobjednik je
već znan. Zbog ovoga, svatko od nas mora biti potpuno siguran pripada li
pobjedničkoj strani. Kako siguran? Siguran u svojim mislima, riječima i djelima.
Siguran u vršenju Božjih zapovijedi, naročito zapovijedi ljubavi u iskrenosti i
poniznosti srca. Upravo tako, u iskrenosti i poniznosti srca, obraćat ćemo se redovito Trojedinom Bogu i majci Mariji našom molitvom. Iskreno i ponizno
srce je ono koje vjeruje Bogu, oprašta drugima i traži oproštenje od njih. To
je srce koje prepoznaje i odbacuje sotonu i sve njegove ponude bez obzira u
kakav celofan bile umotane. To je srce koje radosno, u potpunosti i zauvijek
prihvaća volju Božju. Iako sve ovo što sam naveo izgleda prezahtjevno, Gospodin
Isus nam daje sigurnost da je ipak
ostvarivo, rekavši: „Što je
nemoguće ljudima, moguće je Bogu“ (Lk 18,27). Stoga idemo hrabro naprijed,
vjerujući Božjoj svemoći, a ne gledajući svoju nemoć.
Dragi prijatelji, nadam se da smo svi prihvatili upute koje smo čuli i
da nam neće biti teško slijediti misao vodilju ovoga razmišljanja koja nam govori o
spasenju. Sveti Petar apostol u svojoj
prvoj poslanici govori o značenju, smislu i ostvarenju spasenja svakog od nas.
Između ostaloga piše i o: „SPASENJU KOJE JE SPREMNO DA SE OBJAVI U POSLJEDNJE
VRIJEME“ (usp. 1 Pt 1,5).
Bez obzira što tko mislio ili govorio, svaki član ljudskoga roda potreban je spasenja. Nitko, ni na koji način, nije niti može biti sam sebi spasitelj, jer je to kontradiktorno. Naime, ako netko može sam sebe osloboditi, odnosno spasiti, onda on i nije u opasnosti, ne treba mu ni spasitelj ni spasenje. Dakle, svatko treba drugog kao spasitelja, a ne sebe kao spasitelja. Mi kršćani vjerujemo, znamo i prihvaćamo Isusa Krista Nazarećanina kao jedinog spasitelja. Od čega nas On spašava i što spašava? Spašava nas od vječne propasti, od vječne smrti. Spašava nam život, tj. nas same. Upropastio nas je upropastitelj - Sotona uz naš pristanak, a spašava nas spasitelj – Isus Krist, također uz naš pristanak. Život na planeti zemlji nakon grijeha naših praroditelja jest trajna borba između propasti i spasenja, između dobra i zla, između života i smrti, bolje reći između upropastitelja i spasitelja ljudi. Dakle, na jednoj je strani zli upropastitelj koji ljude strovaljuje u vječnu smrt, a na drugoj dobri Spasitelj koji nas vodi u život vječni. I upropastitelj i spasitelj imaju mogućnost djelovanja na nas. Oni to i čine. A mi smo ti koji po svojoj slobodnoj volji biramo koga ćemo slijediti. No naš izbor na ovom svijetu, kakav god on bio, nije jednom zauvijek. Dakle, naše jednokratno opredjeljenje ne proizvodi vječni učinak. Opredjeljenje se događa kao proces. Ima onih koji su se opredijelili za spasitelja, ali nisu ostali vjerni do kraja, već su se iz ovih ili onih razloga iznevjerili i prešli na stranu upropastitelja. Isto tako ima onih koji su počeli slijediti Zloga, ali su se na vrijeme osvijestili, obratili se i pošli za spasiteljem. Stoga opredjeljenje za Gospodina od nas iziskuje svakodnevni napor, ustrajnost i bdijenje do onog konačnog i nepovratnog da na ulazu u vječnost.
Bez obzira što tko mislio ili govorio, svaki član ljudskoga roda potreban je spasenja. Nitko, ni na koji način, nije niti može biti sam sebi spasitelj, jer je to kontradiktorno. Naime, ako netko može sam sebe osloboditi, odnosno spasiti, onda on i nije u opasnosti, ne treba mu ni spasitelj ni spasenje. Dakle, svatko treba drugog kao spasitelja, a ne sebe kao spasitelja. Mi kršćani vjerujemo, znamo i prihvaćamo Isusa Krista Nazarećanina kao jedinog spasitelja. Od čega nas On spašava i što spašava? Spašava nas od vječne propasti, od vječne smrti. Spašava nam život, tj. nas same. Upropastio nas je upropastitelj - Sotona uz naš pristanak, a spašava nas spasitelj – Isus Krist, također uz naš pristanak. Život na planeti zemlji nakon grijeha naših praroditelja jest trajna borba između propasti i spasenja, između dobra i zla, između života i smrti, bolje reći između upropastitelja i spasitelja ljudi. Dakle, na jednoj je strani zli upropastitelj koji ljude strovaljuje u vječnu smrt, a na drugoj dobri Spasitelj koji nas vodi u život vječni. I upropastitelj i spasitelj imaju mogućnost djelovanja na nas. Oni to i čine. A mi smo ti koji po svojoj slobodnoj volji biramo koga ćemo slijediti. No naš izbor na ovom svijetu, kakav god on bio, nije jednom zauvijek. Dakle, naše jednokratno opredjeljenje ne proizvodi vječni učinak. Opredjeljenje se događa kao proces. Ima onih koji su se opredijelili za spasitelja, ali nisu ostali vjerni do kraja, već su se iz ovih ili onih razloga iznevjerili i prešli na stranu upropastitelja. Isto tako ima onih koji su počeli slijediti Zloga, ali su se na vrijeme osvijestili, obratili se i pošli za spasiteljem. Stoga opredjeljenje za Gospodina od nas iziskuje svakodnevni napor, ustrajnost i bdijenje do onog konačnog i nepovratnog da na ulazu u vječnost.
Ljudi svih vremena, bez obzira kojeg su filozofskog, svjetonazorskog ili
religijskog usmjerenja osjećali su, a u naše vrijeme sve više i dramatičnije
osjećaju da im je potrebno spasenje, izbavljenje, ili nekakav izlaz iz sve
opasnijih i kompliciranijih kriza koje prijete konačnom katastrofom. Svi oni,
htjeli to priznati ili ne, predosjećaju da im je nužno i hitno potreban spas,
bolje reći spasitelj. Treba im Netko, a ne nešto. To znači da smo svi, na ovaj
ili onaj način, izravno ili neizravno priznali nemoć pred katastrofom koja nas
zahvaća kako izvana tako i iznutra. Pred katastrofom koja nam može uništiti ne samo
nešto, već sve. U tom smislu možemo razumjeti i riječi našega Gospodina koji je
govoreći o posljednjim vremenima rekao i ovo: „jer tada će biti velika tjeskoba kakve ne bijaše od početka svijeta
sve do sada, a neće je ni biti." "I kad se ne bi skratili dani oni,
nitko se ne bi spasio. No poradi izabranih skratit će se dani oni“ (Mt
24,21-22). Je li naš Gospodin upotrijebio ovaj oblik govora samo zato da uplaši
ljude i na taj ih način prisili da mu vjeruju, ili je upotrijebio proročki
govor kojim je upozorio svoje suvremenike i sve nas, svoju djecu koju
neizmjerno ljubi, na ono što će se doista dogoditi u posljednjim vremenima?
Neki bježe od ovih i sličnih Gospodinovih riječi, gurajući ih u neke neodređene
ili simbolične govore. Pitam se – zašto? Zar, svaka Isusova riječ, bila ona
izrečena ovako ili onako, nije za naše spasenje? Da. Isključivo za to. Na mnogo
mjesta i na mnogo načina Duh nam Božji svjedoči upravo to. Tako u prvoj
poslanici Solunjanima, apostol Pavao nadahnut tim istim Duhom kaže: „Ta Bog nas nije odredio za gnjev, nego da
imamo spasenje po Gospodinu našem Isusu Kristu, koji je za nas umro da - bdjeli
ili spavali - zajedno s njime živimo“ (1 Sol 5,9-10). Ako nas Bog nije
odredio za gnjev već za spasenje, zašto bi onda mi sami sebe lišili spasenja i
prepustili se gnjevu? Da, zašto? Zaista je više nego čudno, više nego
nelogično, zapravo je zdravom razumu neshvatljivo tako nešto. No, ipak, ako
samo malo bolje promotrimo svoj život, svoje misli, želje, riječi i djela,
uočit ćemo kako se neki od nas, u najmanju ruku, poigravaju svojim spasenjem. A
neki pak otvoreno rade protiv svoga spasenja. Zašto? Zašto to čine, premda,
kako rekoh, predosjećaju da im je potrebno spasenje? Zašto radimo protiv sebe?
Zašto smo sami sebi postali najveći neprijatelji?
Nema komentara:
Objavi komentar