srijeda, 15. listopada 2014.

„SODOMA I GOMORA STOJE ZA PRIMJER“ (usp. Jd 4,7)



Još jednom se podsjetimo da je naš Bog uvijek i u svakom trenutku spreman i voljan činiti dobro svakom tko mu se iskreno i s povjerenjem obrati i zatraži pomoć. Ne samo da je spreman i voljan, već poruku ljubavi i spasenja upućuje svima, baš svima i to u svakom trenutku. Ne samo da govori i potiče, ne samo da savjetuje i poučava, već i na sve moguće načine djeluje ne bi li nas kako pokrenuo da i mi djelujemo, tj. da na ljubav odgovorimo ljubavlju. Neka nas ova činjenica ohrabri i oraspoloži da i u ovom susretu beskompromisno slijedimo poticaje Duha Svetoga. S druge strane ne dajmo se prevariti i uspavati preuzetnim uvjerenjem da će se sve riješiti samo po sebi. Ne ostavljajmo cjelovito obraćenje za neko drugo vrijeme. U ovom trenutku ništa nije ni važnije ni hitnije od našeg cjelovitog obraćenja. Ništa nam neće koristiti odlaganje. Naprotiv, može nam nanijeti nesagledivu i nepopravljivu štetu. Ništa nam neće koristiti ako „zgrćemo sebi blago na zemlji, gdje ga moljac i rđa nagrizaju i gdje ga kradljivci potkapaju i kradu“ (usp. Mt 6,19). Poslušajmo savjet svoga Učitelja i jedinog Spasitelja Isusa Krista koji nam govori: „Nemojte dakle zabrinuto govoriti: 'Što ćemo jesti?' ili: 'Što ćemo piti?' ili: 'U što ćemo se obući?' Ta sve to pogani ištu. Zna Otac vaš nebeski da vam je sve to potrebno. Tražite stoga najprije Kraljevstvo i pravednost njegovu, a sve će vam se ostalo dodati. Ne budite dakle zabrinuti za sutra. Sutra će se samo brinuti za se. Dosta je svakom danu zla njegova“ (Mt 6,31-34).
Dragi prijatelji, u ovom razmišljanju predvodit će nas dosta ozbiljne i upozoravajuće, a nadasve spasonosne riječi misli vodilje koje nam kažu da „Sodoma i Gomora stoje za primjer, ispaštajući kaznu u vječnom ognju(usp. Jd 4,7). Što ćemo s ovim riječima? Zašto bi nam baš one trebale poslužiti kao spasonosna misao vodilja? Možda bi nam neka druga misao bila bolja, prihvatljivija, draža? Dragi prijatelji, ova nam pitanja otkrivaju da u nama postoje različite reakcije na ovu ponudu riječi Božje. Različiti smo, pa je normalno da tako i reagiramo. No, sve nas pozivam da u poniznosti srca dopustimo svakoj Božjoj riječi, pa tako i ovoj koju smo uzeli za misao vodilju, da djeluje na nas, da djeluje u nama i po nama na druge. Zašto? Pa zato što je, kako već rekoh, svaka Božja riječ, svaka njegova misao za nas dobronamjerna, ljekovita i spasonosna. Ako primijetimo da od nekih Božjih riječi bježimo, zaziremo, da ih izbjegavamo, da nas je strah od njih i da ne želimo o njima razmišljati, onda se moramo zapitati - zašto. Upitajmo se: Zašto bi nam bilo koja Božja riječ bila neprihvatljiva ili za nas pogubna? Bog nikada, baš nikada ne misli, ne govori i ne čini ništa zlonamjerno. Naprotiv! Još jednom naglašavam da su svaka njegova misao, svaka njegova riječ i djelo punina dobrote, istine, pravde i ljubavi za sve i svakoga. I smatram da u ovo naše prevrtljivo vrijeme baš ovo treba naglašavati. Zašto? Zato što se velika oluja okomila na riječ Božju. Oluja je to sotonske mržnje koja pokušava obezvrijediti Božju riječ, oduzeti joj snagu i moć svodeći je na razinu mitoloških priča. On je svjestan da mu sadašnja originalna riječ Božja itekako mrsi račune i stoga je na sve moguće načine pokušava obezvrijediti.
Dakle, misao vodilja nam posvješćuje jednu od temeljnih Božjih istina, koja se u našem vremenu želi potisnuti, a možda i istisnuti iz naše svijesti, ili je barem iskriviti. Koja je to istina? To je istina o vječnosti, o vječnom životu. Znamo da je pitanje vječnosti, odnosno vječnoga života, pitanje nad pitanjima i da se oko odgovora na njega vodi trajna borba, počevši još od naših praroditelja Adama i Eve. Vječni Bog daruje vječni život prvim ljudima. No taj slobodni dar Slobodnoga Boga oni sami trebaju prihvatiti i potvrditi ga svojim osobnim i slobodnim opredjeljenjem i to zauvijek. No, također znamo da je pobunjeni anđeo koji je svoju slobodu zloupotrijebio, pristupio ljudima i doveo u pitanje ono što im je Bog rekao. Doveo je u pitanje Božje riječi, odnosno namjeru tih riječi. Nažalost, ljudi su se dali zavesti. Što čini pobunjeni anđeo danas? Isto što i na početku. Zlonamjerno pristupa ljudima s ciljem da dovede u pitanje dobronamjernost Božjih misli, riječi i djela. Kao da nam, na ove riječi misli vodilje, zavoditelj želi reći: ,Čemu treba danas govoriti o nekakvoj Sodomi i Gomori? Čemu plašiti ljude s nekim neprovjerenim mitovima iz prošlosti? Čemu neki davni prirodni događaj pretvarati u natprirodnu opomenu današnjim ljudima? Čemu to povezivati s nekakvim vječnim ognjem koji nam prijeti? Zar to nije pokušaj zastrašivanja i manipulacije ljudima?' I uspijeva li zavodnik i danas privući pažnju svojom tzv. humanitarnom brigom za ljude, za njihovu ovozemaljsku sreću, slobodu i zadovoljstvo? Itekako! O, mnogi će ove njegove riječi odobravati. Ma, ne samo odobravati, već će se silno angažirati da ih i drugi tako shvate i prihvate. A što se krije ispod ovog zavodničkog i naprednog umovanja o tzv. zaštiti čovjeka? I to ne bilo kakvoj zaštiti, već o zaštiti čovjeka od Boga. Moramo biti svjesni da ovakvim shvaćanjem ostajemo bez Biblije kao Božje riječi, kao Božje poruke i poduke ljudima. Takvi nam žele ponuditi Bibliju kao čisto ljudsku tvorevinu sa mitološkim porukama i slikama. Nešto slično kao što su to i neki drugi spisi toga vremena. I, naravno, kad maknu Bibliju kao riječ Božju, ostaje prazan prostor, prostor u kojem će nesmetano postaviti svoja tzv. 'napredna umovanja', nove istine, nove poruke. O komu? O čemu? Prije svega o čovjeku. O njegovom postanku i njegovom cilju. Dakle radi se prvenstveno o čovjeku. A zatim i o Bogu. I na taj se način lažno postavljaju kao oni koji znaju sve o svijetu i njime upravljaju. No, istina je nešto drugo. Takvi malo znaju o svijetu, a nimalo ne upravljaju njime. Namjera zavodnika je uvijek ista, da zavede ljude od spoznaje koja dolazi od Boga. Zavodnik zna da je svijet Božji, da ga je Bog stvorio, da njime upravlja i vlada i da će u konačnici izgledati onako kako ga je Bog zamislio i htio. Zavodnik također zna da je čovjek Božje stvorenje, štoviše Božje dijete i da ga Bog želi imati uza se, u svom očinskom krilu za svu vječnost, sretna i zadovoljstvom ispunjena. Ali, zavodnik upravo želi, i svim sredstvima nastoji to skriti od ljudi. Želi ih uvjeriti da su oni ti koji vladaju i upravljaju svijetom i da oni sami kroje kako svoju sudbinu tako i sudbinu svijeta. A u tom slučaju, čovjeku Bog i ne treba. Štoviše, On mu se nameće kao smetnja i zapreka samoostvarenju. Dolazi do tzv. kompleksa oca koji ne dopušta odrastanje i samostalnost djetetu. Onima koji tako misle itekako smeta biblijski izvještaj o vječno tragičnoj sudbini gradova Sodome i Gomore koji su nastradali, ne od strane nekog čovjeka, već od ruke Nekog iznad, Nekog koji ne dopušta ljudima da nekažnjeno čine što hoće. I stoga, oni u svojoj tobože neizmjernoj dobroti prema čovjeku, i da ga zaštite od nepotrebnog i suvišnog šoka, nastoje neke biblijske misli i riječi strpati u bezazlenu književnu vrstu ili nešto drugo, nešto što nema nikakve veze sa stvarnim životom.        
Zar ne vidimo prijevaru koja nam se servira? Pa, zar se ljudi nisu mogli naučiti pameti nakon toliko doživljenih i proživljenih osobnih i zajedničkih tragedija koje su sami sebi pripremili? Pa, kako to da tako pametni i veleučeni ljudi koji već putuju svemirom, ne vide i ne znaju razlučiti što je za njih i njihove bližnje dobro, a što zlo? Gledajući po količini zla koje nas svakodnevno obasipa, očito je da mnogi ne znaju, a neki čak i ne žele znati, niti žele razlikovati dobro od zla. Naprotiv, oni žele izbrisati granicu između dobra i zla. Kao da hoće uvjeriti sebe i druge da je ta granica umjetno stvorena, izmišljena i da je stoga treba maknuti iz ljudskog uma i savjesti. Kao da nam žele reći da smo mi ljudi takva bića, da u nama jednakopravno postoji i dobro i zlo kao vječna datost. Žele nas uvjeriti da su naš način života, naša djela bila ona ovakva ili onakva, opravdana i dozvoljena samim tim jer su naš osobni izbor. E, sad možemo vidjeti i razumjeti kolika je smetnja ovakvom shvaćanju života biblijski izvještaj o pokvarenim gradovima Sodomi i Gomori. Ovaj izvještaj ih progoni kao noćna mora, govoreći im: 'Da, čovjek ima pravo na osobni izbor, ovakav ili onakav, ali će za njega snositi i posljedice koje ne ovise o njemu i njegovim prohtjevima, već o Nekom drugom, Nekom koji upravlja svim stvorenim, a njime nitko ne može upravljati. Da, čovjek može odbaciti Boga i njegov dar vječnoga života, ali ne može odbaciti ono što iz toga slijedi, a to je vlastita vječna propast.'          

Nema komentara:

Objavi komentar