Koliko
i kako komuniciramo s Bogom? Bolje reći: Koliko i kako se susrećemo s njim? No,
to nije pitanje za jedan susret ili eventualno od vremena do vremena kad nas
netko na to potakne. Uvjeren sam da svatko samom sebi to pitanje treba
svakodnevno postavljati. Zašto bi to trebao činiti svatko od nas i to svakodnevno?
Zar nema onih koji svaki dan mole, možda i nekoliko sati? Vjerujem da ima i
takvih. Ali i oni se trebaju pitati: Kako izgleda njihova molitva? Kakvi su
plodovi te molitve? Ako se osvrnemo na svoj dosadašnji život, možemo li
potvrditi da je sve bilo kako treba biti u komunikaciji s Bogom? Ako ćemo biti
iskreni i ponizni priznat ćemo da nije bilo sve kako je trebalo biti i kako je
moglo biti, a da ni sada nije. Stoga nas je naš Gospodin i jedini učitelj uporno
opominjao, poticao i poučavao kakav treba biti naš odnos s Bogom. A to nam je
ostalo i zapisano u sv. Pismu jer je naša mlakost, nestalnost i zaboravljivost
Gospodinu dobro poznata. Stoga pozivam i sebe i vas da se maksimalno potrudimo
i prepustimo se djelovanju Duha Božjega kao što se glina prepušta lončaru, odnosno
drvo ili kamen kiparu.
Dragi
prijatelji, nemojmo se previše brinuti zbog svojih nesavršenosti, slabosti ili pak
nesposobnosti da promijenimo trenutno nepovoljno stanje ili spriječimo
negativne trendove ili izbjegnemo opasnosti koje nam prijete. Zna naš Bog od
čega smo satkani. Poslušajmo što o tome napisa psalmist u 103. psalmu: “Jer dobro zna kako smo sazdani, spominje se
da smo prašina. Dani su čovjekovi kao sijeno, cvate k'o cvijetak na njivi;
jedva ga dotakne vjetar, i već ga nema, ne pamti ga više ni mjesto njegovo. Al'
ljubav Gospodnja vječna je nad onima što ga se boje i njegova pravda nad
sinovima sinova, nad onima što njegov Savez čuvaju i pamte mu zapovijedi da ih
izvrše“ (Ps 103,14-18). Naša nada, odnosno temelj na kojem počiva naša
budućnost nije u našoj moći i dobroti već u Božjoj ljubavi, njegovom milosrđu.
No, dobro pripazimo da nas ne zavedu oni koji govore samo o milosrđu Božjem, a
ne govore o čuvanju Saveza s Bogom i izvršavanju njegovih zapovijedi kao što
nas poučava riječ Božja koju smo upravo čuli.
Dragi
prijatelji, što je vrijeme? Vrijeme je zapravo samo posuda koju je Bog ispunio
svojim darovima i nudi nam ih. No, i darovi su samo znak njegove ljubavi. A
njegova ljubav je život koji ni smrt ne može uništiti. To je vječni život
ispunjen neizmjernim i neprolaznim osobnim ljepotama triju Božanskih osoba. Kao
potvrdu svoga božanskog dara, u misli vodilji ovoga našega susreta Gospodin Isus
svakom od nas kaže: „Danas mi je
proboraviti u tvojoj kući“ (Lk 19,5). Vjerujemo li u te riječi? Što znači –
vjerujemo li u te riječi? Znači - vjerujemo li da i nas danas, još konkretnije
- sada u ovoj emisiji, može i hoće pohoditi naš Gospodin Isus kao živa osoba, a
ne samo nadcarinika Zakeja prije dvije tisuće godina? Kako pohoditi? To nas ne
treba previše interesirati. Neka bude njegova volja, njegov izbor. A budimo sigurni
da je upravo njegov način pohoda za nas najbolji. A što je kuća koju Gospodin
spominje? To nije neka materijalna građevina već naša duša, srce i duh. Stoga,
gdje god se trenutno nalazili, moguć je njegov dolazak u našu kuću. Da nije
tako, onda se te njegove riječi ne bi mogle odnositi na one koji uopće nemaju
svoje kuće. A to je nemoguće. Bog dolazi i beskućnicima.
Dragi
prijatelji, zastanimo na trenutak i provjerimo kako se osjećamo upravo sada nakon
što smo čuli da nas želi pohoditi, odnosno da namjerava u našu kuću doći ni
manje ni više nego sam Gospodin Isus? Ne mogu sa sigurnošću znati kakvi su vaši
trenutni osjećaji, ali nekako predmnijevam da nije nastupilo preveliko
uzbuđenje zbog riječi koje smo čuli. Možda neki od nas nisu ni trepnuli, što se
ono kaže. Zašto imam takav predosjećaj? Ne mislim da nas ta najava, a pogotovo
Isusov dolazak u našu kuću ne bi zanimao ili da ne bismo bili itekako uzbuđeni,
sretni i presretni zbog toga. Ali … O čemu se onda radi? Radi se o našoj vjeri,
odnosno nevjeri u realizaciju riječi koje smo upravo čuli. Čini mi se da te
riječi uglavnom shvaćamo kao opis nekog davnog događaja koji se nekom drugome dogodio
i da nismo baš sigurni da se te riječi mogu odnositi i na nas i to baš u ovom
trenutku. Vjerojatno da takvo shvaćanje potkrjepljuju i naša dosadašnja iskustva.
Naime, i dosada smo više puta u propovijedima, meditacijama i molitvenim
susretima slušali iste ili slične najave i nismo doživjeli nešto posebno ili
barem nismo iskusili ono što smo očekivali. Možda smo tada došli do čvrstog zaključka
da su propovijedi samo propovijedi, meditacije samo meditacije, riječi samo
riječi, a da je susret sa živim Bogom moguć tek nakon našeg prijelaza s ovoga
svijeta.
I
naravno, moguće je da i sada u nama dominira misao kako će i ova meditacija
proteći na sličan način. Što to znači? Je li to zaista sve što se može dogoditi
u ovakvim ili sličnim meditacijama? Jesmo li zaista ograničeni ili onemogućeni
da doživimo i proživimo nešto više, nešto ozbiljnije, moćnije i konkretnije od
naših dosadašnjih iskustava? Naravno, mislim na slabašna iskustva koja nas nisu
uzdigla u vjeri, koja su nas ostavila tamo gdje smo i bili. Osobno se ne mogu
pomiriti s time. Zašto? Zato jer vjerujem da nas Bog nikad ne ograničava, pa
tako ni u ovim radijskim susretima. A s druge strane, trebamo znati da postoje
ljudi s drugim i drugačijim iskustvima od ovih naših samoograničavajućih i
slabašnih iskustava. Postoje svjedoci živih i mijenjajućih susreta s Bogom
ovdje na ovoj našoj jadnoj zemlji, u ovoj dolini suza i boli. Netko će reći da su
to iskustva svetaca. Da, istina je, ali tko nama brani da budemo sveci? Nisu
sveci sami sebe privilegirali i nekakvim tajanstvenim trikovima učinili se različitim
od drugih, već smo mi drugi sami sebe lišili tih predivnih iskustava.
Nema komentara:
Objavi komentar